Volvo пуска нова инжектционна технология в бъдещата си гама от двигатели VEA (Volvo Engine Architecture), която излиза на пазара от тази есен. Така наречената i-ART ще допринася за намаляването на разхода на гориво при новите дизелови мотори, като непрекъснато следи налягането във всеки инжектор. Така тя адаптира впръскването към изгарянето във всеки от четирите цилиндъра.
Всеки инжектор разполага с миниатюрен компютър в горната си част, който следи налягането. С тази информация системата i-ART определя да се впръсква идеалната за всеки цикъл от изгарянето доза гориво.
Нови, по-компактни, но по-интелигентни мотори, които ще превърнат V-образните 8-цилиндрови мотори в динозаври, обещава компанията. 4-цилиндровите мотори ще предлагат повече мощност от актуалните 6-цилиндрови и по-нисък разход на гориво от силовите агрегати с аналогична конструкция, които са в момента на пазара. Ще правят новите двигатели в завода на Volvo в Скьовде, Швеция.
„Увеличаването на налягането до изключителните 2500 бара може да бъде описано като втората стъпка в дизеловата революция. Това е сравнимо с откриването на ламбда сензора за каталитичния конвертор през 1976 г.“, твърди Дерек Краб, вицепрезидент на инженерния отдел по двигателите в компанията.
Volvo Car Group пуска на пазара двигателите от гамата VEA наред с новата 8-степенна автоматична предавателна кутия, която също допринася за плавно управление и пести гориво. Дизеловият комън-рейл и бензиновото директно впръскване са стандартни за всички двигатели от бъдещата гама.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!